Tipy - banner


  1. Doporučený tlak vzduchu ve vidlicích Marzocchi 2001

  2. Boj se zatuhlou sedlovkou

  3. Kontrola a údržba řetězu

  4. Hydratace

  5. Čistota - půl zdraví ...


Doporučený tlak vzduchu ve vidlicích Marzocchi 2001

Zadejte svoji hmotnost ( 55 - 100 kg ) a klikněte na tlačítko "Vypočti"

 kg  

Berte prosím tyto tlaky pouze jako doporučené vodítko pro nahuštění, každému přece vyhovuje něco jiného :-)))...


Boj se zatuhlou sedlovkou

Téměř každý se asi setkal se situací, kdy povolil upnutí sedlovky do rámu, vzal za sedlo a ono nic. Zabral více - výsledek nulový. Tyto situace končí v lepším případě poškrabáním sedlovky, v horším jejím uvedením do stavu nemocných.

Těmto problémům se můžeme snadno vyhnout, dodržujeme-li pár zásad (alespoň mně se to osvědčilo).

  1. Po každém mytí sedlovku vyjmeme, otřeme a vnitřek rámu necháme vydýchat.
  2. Po návratu z projížďky, je-li chladnější počasí, je dobré držet se bodu 1. (vlivem přechodu ze zimy do tepla se může v rámu kondenzovat vlhkost).
  3. Před nasazením sedlovky vnitřek rámu potřeme lehce vazelínou a je hotovo.



Kontrola a údržba řetězu

Životnost řetězu je omezená a závisí na mnoha faktorech, prodloužit se dá pravidelnou údržbou.

Jak ale poznáme, kdy se rozloučit se starým a koupit nový řetěz v případě, že nevlastníme ani měrku, ani šupleru a nejbližší servis má právě zavřeno? Jednoduše. Odpočítáme 20 článků a změříme jejich délku, je-li větší než 256 mm, je nejvyšší čas na výměnu.

  1. Aby jsme méli na biku stále řetěz v pohodě, můžeme si každé 3-4 týdny zajít do svého oblíbeného shopu a zde provést výměnu peněžního obnosu za nový řetěz. Tento způsob je dosti neekonomický a dozajista trnem v očích našich manželek.
  2. Vhodnější je řetěz podle stupně zašpinění umýt v pračce Pozor! Nezkoušejte jej dávat k bílému prádlu.. Raději použijte pračku na řetězy. Nafta sundá vše , ale nevýhodou je její aroma. Je dobré, pokud žijete v panelovém bytě, použít některý ze speciálních prostředků (Yarrow Citrus Degreaser, Cyklo Star, Pedro's, apod.), nebo pužít obyčejný saponát.
  3. Po umytí řetěz důkladně opláchneme proudem vlažné vody.
  4. Utřeme hadrem, pokud možno do sucha a necháme jej dokonale vyschnout. Pak aplikujeme mazivo. Mně se osvědčil na suché počasí teflonový olej ve spreji TF2, GT, nebo Pedro's Ice Vax. Na podzim a v zimě je pak lepší aplikovat hutnější prostředek, např. bílý olej ve spreji na motocyklové řetězy Castrol (déle vydrží, za cenu přitahování nečistot, které ale zůstanou na povrchu).
  5. Důležité je po aplikaci maziva nechat řetěz uležet alespoň pár hodin. Docílíme tím delší dobu, po kterou nám řetěz vydrží namazaný.

Pokud se budete řídít těmito pokyny, určitě si užijete více veselých a radostných kilometrů bez pískání , které je nedůstojné každého bikera.




Hydratace

O nutnosti hydratace organismu za jakéhokoli počasí není určitě nezbytné se rozepisovat, neboť odborné články s touto tématikou se často objevují v cyklistických časopisech, např. Velo - cyklistická revue.

Pouze pro názornost uvedu jednoduchý recept, ekonomicky umírněný a lehce dostupný.

Vezměte 1 díl Mattoniho kyselky, 1 díl Poděbradky a vražte tam pro zlepšení chuti 1 díl jakéhokoli ovocného 100% džusu. Získáte tak lahodný nápoj s uspokojivou minerální a isotonickou hodnotou.

Dobrou chuť a sílu v nohách.




Čistota - půl zdraví ...

Protože můj bike bydlí s námi v bytě, na jeho čistotu jsou kladeny vysoké nároky. Nafta přece jen vyplní celičký obývací prostor a tak, donucen zbytkem rodiny, hledal jsem jinou alternativu čistícího média. Našel.

V přehledu čistidel a mazadel ( VELO 12/99 ), se mi zalíbil, hlavně díky ceně a objemu - 500 ml, český výrobek CYKLOSTAR s mechanickým rozprašovačem. Po jeho vyzkoušení nemohu jinak, než dát redakci VELO za pravdu. Jeho účinnost je opravdu skvělá, aplikace jednoduchá a hlavně bez zápachu. V současné době už výrobce dodává i náhradní balení, takže se může vesele čistit a čistit a čistit ...... ale hlavně jezdit a jezdit a jezdit.

Proto chcete-li mít bike opravdu čistý, mohu tento přípravek jen doporučit. Ať žije Dr.Mýval.




!!! Chcete přispět - vyplňte formulář a pošlete svůj příspěvek !!!

!!! Stránka se bude díky tomu postupně doplňovat !!!