DBM1 - cvičení - 3. týden

Přečtěte si pozorně následující zadání, proveďte analýzu a navrhněte vhodné ERA modely. Databázové schéma pak realizujte v Accessu.

  1. Studenti mají na univerzitě zapsány předměty. Katedry organizují předměty. Jeden předmět může být organizován jednou nebo více katedrami. Každý předmět se skládá z několika jednotek. Učitelé vyučují tyto jednotky. Někdy se stane, že se několik učitelů podílí na výuce jedné jednotky. Učitelé samozřejmě vyučují více jednotek. Po zavedení "modulárních předmětů" může být jedna jednotka zahrnuta v několika předmětech. Učitel může být garantem určitého předmětu.
  2. Farmář si přeje vést záznamy o produkci mléka a narozených telatech ve stádě. Všechna narozená telata se prodají a stádo nerozšiřují. Každá kráva dává mléko po jistou dobu po narození telete. Denně se v litrech zaznamenává množství nadojeného mléka od každé krávy. Informace vyžadované pro březost krávy jsou jméno býka, datum připuštění, datum narození telete (telat), porodní hmotnost telete a jeho pohlaví. Systém má farmáři podávat tyto informace:
  3. Když lékař vyšetřuje pacienta, podle potřeb mu předepíše léky. Všechny předpisy se zaznamenávají i s údaji o doporučeném průběhu léčby, datech apod.
  4. Fotbalové mužstvo má manažera a smluvně zavázané hráče, kteří za něj hrají. Hráči hrají na svých oblíbených postech, i když někdy kvůli zranění spoluhráčů nebo změně formace působí jinde. Tým hraje domácí fotbalovou ligu nebo může být národní reprezentací. U každého týmu se budou zaznamenávat informace o datech sportovních událostí, výsledcích a soutěžích.
  5. Žák autoškoly si může zamluvit lekci v řízení v autoškole, která vyhradí jednoho ze zaměstnávaných instruktorů, aby dohlédl na řízení. V jiných případech si žáci domluví schůzku přímo s instruktorem. Závěrečné přezkoušení se skládá z teoretického a praktického testu, jejichž výsledky jsou "uspěl", nebo "neuspěl". Pouze pokud žák uspěje v obou testech, složí závěrečnou zkoušku.