Jak se hodnotily semestrální práce
Hodnocení bylo rozděleno následovně:
- [2 body] Načtení mapy
- [4 body] Řešení kolizí
- [3 body] Pohyb hráče po mapě
- [3 body] Osvětlení
- [3 body] Spočítání a vypsání FPS
- [3 body] Ovládání klávesnicí a myší
- [2 body] Dokumentace a kultura zdrojového kódu
Čísla v závorkách představují nejvyšší možný počet bodů, který bylo možno získat,
pokud vše perfektně fungovalo. Body se samozřejmě strhávaly i za nedostatky,
které nespadají do žádné z těchto kategorií.
Jak jsem postupoval při svém ďábelském testování? Víceméně pozpátku.
- Měla by existovat nějaká dokumentace. Ve zdrojovém kódu by se měly vyskytovat
vysvětlující komentáře (nestačí jen zakomentované části kódu).
- Program by se měl ovládat myší a klávesami WSAD včetně jejich kombinací
(chození šikmo). Klávesa U by měla přepínat invertaci myši.
- Někde by mělo být vidět FPS a mělo by být správně.
- Mělo by správně fungovat osvětlení. To znamená dobře nastavit světlo,
ale také normálové vektory objektů.
- Hráč by se měl pohybovat rychlostí 2,5 ms-1
a to i při chůzi šikmo a vždy nezávisle na snímkové frekvenci. K ověření jsem sestrojil ďábelskou mapu
mapa1.txt, kterou je potřeba přeběhnout (rovně i šikmo) za 8 s.
Nezávislost na snímkové frekvenci lze ověřit například tak, že do metody Render() přidáte
příkaz System.Threading.Thread.Sleep(100); který vykreslování dostatečně zpomalí.
Rychlost chůze se samozřejmě zpomalit nesmí.
- Hráč by něměl procházet zdmi ani se do nich dívat. Pokud narazí na zeď, měl by se podél ní
šoupat ve volném směru. Dále by mělo být nějak ošetřeno, aby nešlo opustit bludiště.
Zvýšenou pozornost je třeba věnovat rohům. Při příchodu k rohu by se hráč něměl podívat dovnitř.
Při sklouznutí přes roh taktéž, navíc by se neměl zadrhnout ani "přilepit" ke stěně za rohem.
Vše je možné vyzkoušet na mapě mapa2.txt.
- Program by měl být schopen načíst obě výše uvedené mapy. Pozor na velkou záludnost - mapy
nejsou čtvercové. V bludišti by měly být rozumně interpretovány všechny znaky. Tedy zeď jako zeď,
volný prostor jako volný prostor, dveře třeba jako zeď nebo volný prostor atd. V bludišti by neměly být
žádné díry.
Výsledky hodnocení si můžete prohlédnout na
Heraklu.
Ohodnotil jsem celkem 38 prací. V takovém množství člověk snadno udělá chybu.
Máte-li tedy pocit, že jsem vám některé body strhnul, jen abych si léčil komplexy,
neváhejte přijít na konzultaci (neplést s inzultací) a provedeme revizi.