My ochotní, vedeni nevědomými, děláme nemožné pro nevděčné.

Na svých skromných stránkách Vás vítá
Tomáš Kotouč
projektant informačních systémů
Centra informatizace a výpočetní techniky
na Západočeské univerzitě v Plzni
produkt manager a analytik Informačního Systému STudijní AGendy IS/STAG
Získat vzdělání, to bylo trochu jako nakažlivá pohlavní nemoc. Znemožňovalo Vám to dělat spoustu zaměstnání a kromě toho jste měli neodbytné nutkání předávat to dál. [Terry Pratchett]

Informatik = odborník, který vyřeší problém, který vůbec neexistoval, způsobem, kterému nikdo nerozumí.[lidová moudrost]

Sebevětší zkušenosti vám nepomohou překonat fakt, že všechny vaše znalosti se týkají minulosti a všechny vaše rozhodnutí budoucnosti.


Zde jsou k dispozici moje starší materiály k výuce databází:

Kdysi jsem v časopisu BAR&MAN četl takový pěkný návod pro barmana při komunikaci s hostem:

  • Host většinou neví, co chce.
  • Když si myslí, že ví, co chce, většinou to neumí říct.
  • Když už to řekne, tak často použije jiná slova.
  • Když už použije správná slova, pak jim občas rozumí barman jinak.
    Takže je nejlepší se ještě jednou zeptat.

No a nyní si místo barmana dosaďte analytika informačních systémů a místo hosta dosaďte uživatele či zákazníka.


A takovýmto řešením se snažím svým chováním předcházet.


William Boetcker vyslovil deset rad zdravého rozumu:

  1. Prosperitu nelze založit na bezstarostném zacházení s financemi.
  2. Slabí se neposílí oslabením silných.
  3. Malí nevyrostou omezováním velkých.
  4. Chudým nepomůže zničení bohatých.
  5. Mzda pracovníků se nezvýší utlačováním těch, z jejichž peněz je placena.
  6. Nedostaneš se z problémů, když utratíš víc, než vyděláš.
  7. Spolupráci lidí neposílíš zvyšováním nenávisti.
  8. Solidní jistotu nezajistíš vypůjčenými penězi.
  9. Charakter a odvaha se neposílí zničením lidské iniciativy a nezávislosti.
  10. Lidem nepomůžeš, když za ně budeš dělat to, co by mohli a měli dělat sami.

Návod cesty z Prahy do Plzně (na Borská pole)