Podvalové vozy v Elfershausen 10.11.2007

Kdyz se postavi dva FREMO vozy za sebe, jaka je jejich pricna vule (jaky nejvetsi stranovy schod mezi nimi muze vzniknout)


Rampa v Hohenheide (DRau191). Přirozeně najeté vozy byly v přímce, na fotografii v nejzašší dodloubatelné pozici. Na této rampě natahovala normálněrozchodné vozy úzkorozchodná loko jedoucí po sousední koleji pomocí dlouhé tyče, tedy normálněrozchodné vozy nebyly taženy pouze ve směru osy koleje, ale i normálově, nakládání jsem na vlastní oči neviděl, dle Bohouše nebylo bezproblémové. Na jámě v Lanken byly vozy ve správné pozici zafixovány nadzvednutím, viz dále.

Porovnat, zda jsou Bohousovy vozy kompatibilni (stejne vysoke a pasuji do podvalnikovaci rampy) jako vozy pouzivane ve Fremo

vozy Lilliput jsou považovány za nepoužitelné (zajišťovací klíny, jízdní odpor), kompatibilita nezkoumána

Zjistit od jakeho vyrobce jsou samotne vozy

Gloeckner (Glockner s umlaut o), levněji k dostání na www.schmalspurbedarf.de

Zjistit, kde lze ziskat konverzni sady na zajistovaci kliny na posuvne tyci

podvalové vozy od Gloecknera již mají klíny na tyči z výroby, doporučené úpravy:

Nafotit detail hrany podvalnikovaci rampy





V obou případech hovadsky uťátá kolej, jinak nic. Na posledním obrázku je vidět vycpání spodku střední části podvalvozu olovem, na levé horní pacce tloušťka nalepeného olova

Nafotit detail zajistovacich klinu na FREMO vozech


Nafotit spojeni lokomotivy s prvnim vozem



Nafotit spojeni mezi vozy


Ještě po staru bez vybroušení horní části kapsy spřáhla, tyč je moc vysoko a má tendeci vyklouzávat
kdybych uměl zaostřit, byla by vidět vybroušená horní část kapsy - oko tyče projde s lehkým třením
spojovací tyče se válí všude, buď lze koupit samostatně od Gloecknera, nebo vyrobit z mosazné trubky a na koncích zapájet oka. Mosazné jsou těžší a nevyklouzávají

konverze na hrotove ulozeni

Gloeckner podvalové vozy mají hrotové uložení z výroby, v Milevsku 2004 Uwe ukazoval leptanou konverzi na hrotové uložení Lilliputa. Lept nebyl doposud dotažen do prakticky použitelné podoby.

Ostatni

Na jámě v Lanken jsou podvalové vozy po najetí k rampě všechny najednou nadzvednuty o cca 1mm kolejnicemi s normálním rozchodem, tedy leží na rámu a nehoupou se a neutíkají do stran a jsou pěkně v jedné rovině. Ale vypadá to jako hnusná podvalová jáma (kolejnice jdou zvednout i do polohy, že po vložení pevného kusu na konec u H0 to funguje jako podvalová jáma). Ve skutečnosti byly dle Rolfa podkládány podvalvozy při nakládání špalky


Druhý konec je na fotkách hrany jámy