Protoe bylo cílem práce vytvoření
E-learningové aplikace obsahující návod k programu ARIS, nemůe na
závěr chybět zmínka o její tvorbě či monostech. Obsahový základ
včetně obrázků je prakticky totoný s návodem v titěné podobě. Kurz
v elektronické podobě obsahuje u patřičných kapitol také animace, na
kterých je znázorněn průběh tvorby jednotlivých modelů. Ukázka z html
verze návodu je zachycena na Obrázku 4.1. V levém sloupci má student
monost vybírat poadovaná témata návodu, v samotném obsahu pak
nalezne jak obrázky z tvorby modelů, tak i lutě označené odkazy na
animace zachycující průběh tvorby modelů. Html verze má slouit
předevím jako elektronická verze práce, kterou lze snadno
prezentovat na webovém rozhraní. Oproti verzi v Moodle v ní chybí
monost zpětné vazby od studenta, která je v aplikaci Moodle umoněna
pomocí jednoduchého závěrečného testu.

Obrázek 4.1 Ukázka html verze návodu
Moodle je dle [7] volně
přístupný software pro podporu výuky prostřednictvím online kurzů
dostupných na internetu. Moodle umoňuje publikaci studijních
materiálů, komunikaci mezi učitelem a studentem například pomocí
diskuzí či monosti odevzdávání úkolů. Moodle podporuje moderní
technologie vyuitelné v online výuce. Studijním materiálem či
přednákou pak můe být jednoduchá textová stránka z textového
editoru či kompletně naprogramovaná interaktivní aplikace. Aplikace
Moodle k této práci obsahuje zejména tzv. Studijní materiály, které
obsahují návod s obrázky a animacemi k ARISu. Obsahová stránka
Studijních materiálů je shodná s verzí v html. Ukázka aplikace v Moodle
je zobrazena na Obrázku 4.2. Student si nejprve vybere poadované
téma, poté má k dispozici stejně jako v html verzi text vybrané
kapitoly včetně obrázků a lutě označených odkazů animací.
 Obrázek 4.2 Ukázka aplikace v Moodlu
Po absolvování kurzu má
student monost vyzkouet si své znalosti pochycené z návodu
v závěrečném testu. Samotný test čítá dvacet otázek a je vytvořen
spíe zábavnou a jednoduchou formou. Uivatel povětinou vybírá
odpověď z připravených moností, rozhoduje o pravdivosti tvrzení či
přiřazuje vhodné kombinace pojmů. K oivení testu slouí pouití
obrázků, podle kterých má student poznat správnou odpověď, popřípadě
se u některých otázek po odeslání odpovědi zobrazí správné řeení či
vysvětlující komentář. Jednotlivé otázky jsou různě ohodnoceny bodový
přídělem. Uivatel v případě patně zvolené odpovědi můe pokus
větinou zopakovat, avak případný zisk bodů mu bude penalizován.
Ukázka zkuebního testu je znázorněna na Obrázku 4.3.
Aplikace Moodle tedy slouí
jako alternativa k předchozím typům výstupů práce. Zaměřuje se
předevím na jednoduchost a funkčnost návodu. Kurz byl vytvořen spíe
jako ukázka moností e-learningových aplikací, ne kompletní aplikace
běící na reálném databázovém serveru.
 Obrázek
4.3 Ukázka testu v aplikaci Moodle
|