Cílem předmětu je získat jasně vymezenou množinu znalostí z programování, na kterou pak navazuje několik dalších předmětů. Předmět je orientován více prakticky než teoreticky. Je určen i pro naprosté začátečníky, kteří dosud neprogramovali, ovšem i studenti, kteří přicházejí s určitou znalostí programování, zde mohou nalézt nové poznatky a výzvy. Student, který tento předmět úspěšně absolvuje, by neměl mít potíže s praktickým řešením běžného algoritmu v jazyce Python včetně souborových vstupů a výstupů. Výuka předmětu probíhá pouze v češtině, proto anglická verze stránek není podporována ani upravována.
V rámci cvičení se student naučí algoritmicky řešit jednoduché úlohy a implementovat navržené algoritmy v programovacím jazyce Python. Student získá základní znalosti pro načítání, zpracování a vizualizaci různých typů dat.
Python je jazyk ideální pro všechny začátečníky. Má jednoduchou a čistou syntaxi - k odsazování se používá tabulátor nebo mezery. Dále dobře spolupracuje s ostatními programovací jazyky, ve kterých se dá využít jako skriptovací jazyk.
Heineman G., Pollice G., Selkow S., Algorithms in a Nutshell , O'Reilly, USA 2008
Lutz, Mark, Learning Python , Sebastopol : O'Reilly 2009
Pilgrim, Mark, Ponořme se do Python(u) 3 , Edice CZ.NIC 2010
Beazley, David M.; Jones, Brian K., Python cookbook , Sebastopol : O'Reilly 2013
Summerfield, Mark, Python 3 : výukový kurz , Brno : Computer Press 2010
Jsem správcem neuroinformatické laboratoře na Západočeské univerzitě na Katedře informatiky a inženýrství. V rámci ZČU jsem pracoval na několika projektech (sémantický web v EEG / ERP portálu, OEN ontologie, vývojová koordinační porucha u dětí, kontrola pozornosti řidiče, analýza EEG u myší, asistenční systém řízený mozkovými vlnami pro osoby se sníženou pohyblivostí, BodyInNumbers).
Budova FAV, sekce NTIS, kancelář UN324
St: 13:00-13:55
Pá: 10:00-11:00