Rámcová témata semestrálních prací z předmětu +IT

(lze též dodat vlastní téma, nutné schválení vyučujícím ;-)

 

·        programy vytvořte v jazyce JAVA

·        nejlépe v prostředí Eclipse

·        zašlete celý projekt, včetně konfiguračních souborů (sbalený zipem) emailem vyučujícímu, POZOR - včetně dokumentace javadoc !!!

·        návrh aplikace musí být čistě objektový

·        svůj projekt vybavte dokumentací, buď text v MS Word, OpenOffice.org nebo pdf.,  popř. může být podobu bohatých komentářů ve zdrojovém kódu.

·        můžete využít libovolné knihovny, často Vám může ulehčit práci využití Collections a dalších prvků (viz doporučená literatura k předmětu - např. JAVA - Hotová řešení)

 

 

1.      Vytvořte jednoduchou kalkulačku. Využijte grafické prostředí pro návrh aplikace. Postačují základní operace.

2.      Vytvořte jednoduchý textový editor typu notepad.

3.      Vytvořte simulaci fronty (FIFO) a její obsluhy. Požadavky postačí reprezentovat pomocí znaků - např. T-požadavek na tisk, D-na disk atp. Popř. můžete realizovat jinou frontu. Fronta musí nabízet standardně metody vloz() a vyber(). Vnitřní realizace fronty je na Vás.

4.      Vytvořte simulaci zásobníku (stack, LIFO) a jeho obsluhy. Požadavky postačí reprezentovat pomocí znaků - např. T-požadavek na tisk, D-na disk atp. Popř. můžete realizovat jiný zásobník. Zásobník musí nabízet standardně metody vloz() a vyber(). Vnitřní realizace zásobníku je na Vás.

5.      Vytvořte třídu pro převody číselných soustav pro různé vstupy. Musí být univerzální pro různé typy a mít ošetřeny výjimečné (chybové) stavy.

6.      Vytvořte simulaci bankovního účtu, zákazníků atd. - simulace banky, tj. objektů, které jsou součástí bankovního systému. Ošetřete chybové stavy (např. peníze došly). Vše objektově, jak jinak ;)

7.      Vytvořte simulaci bankomatu - bankovní účet, zákazníci, zásoba peněz atp., tj. objektů, které jsou součástí bankovního systému. Ošetřete chybové stavy (např. bankomat vybrán). Vše objektově, vždyť je to JAVA ;)

8.      Vytvořte systém pro skladovou evidenci v prodejně velocipedů (bicyklů, tj. kol). Vytvořte rodičovskou třídu a potřebné podtřídy dle specifických druhů kol a jejich parametrů (horská s převody, obyčejná s jednoduchým převodem, dresina  bez převodů atp.)

9.      Napište jednoduchého správce souborů - postačí v textovém režimu, jednoduché textové menu. Povely typu: vytvořit adresář, kontrolovat zda existuje, zkopírovat soubor, přejmenovat soubor.

10.  Vytvořte program pro výpočet fraktálních množin. Pro množiny vytvořte příslušné třídy a další potřebné třídy a datové prvky.

11.  Vytvořte simulaci tzv. problému obchodního cestujícího. Nutno využít objekty typu halda, využít spojový seznam a potřebné algoritmy.

12.  Vytvořte simulaci cestujícího upíra - „Od večera do rána“

a.      Vladimír má bílou pleť, velmi dlouhé zuby a je mu 600 let. Žádný div, Vladimír je totiž upír. Být upírem nečinilo nikdy Vladimírovi problém. Je znamenitým lékařem, který si zásadně bere noční služby, díky čemuž má mezi svými kolegy mnoho přátel. Ovládá velice působivý trik, který předvádí na večírcích: dokáže stanovit krevní skupinu pouhým ochutnáním krve. Vladimír miluje cestování, ale díky tomu, že je upír, se musí potýkat se třemi překážkami.

                                                               i.     Může cestovat pouze vlakem, protože si sebou musí vzít svou rakev. Mimochodem, protože investoval značné množství peněz do dlouhodobých cenných papírů, může si dovolit jet první třídou.

                                                             ii.     Může cestovat jen od večera do rána, konkrétně od 18:00 do 6:00. Během dne musí zůstat na nádraží v rakvi.

                                                            iii.     Musí si sebou vzít něco k snědku. Na každý den potřebuje jeden litr krve, který pije vždy v poledne (12:00) ve své rakvi.

b.      Pomozte Vladimírovi nalézt cestu mezi dvěmi zadanými městy tak, aby mohl cestovat s minimem krve (tj. časově nejkratší) a vyhnul se tak všetečným otázkám: "A na co vlastně potřebujete tolik krve?"

13.  Vytvořte systém pro evidenci grafických prvků v jednoduchém grafickém editoru. Třídy typu Kruznice, Obdelnik, GrafickyObjekt - včetně vhodně zvolených rodičovských a dceřinných tříd.

14.  Vytvořte program pro prezentaci a výpočet operací z maticového počtu, včetně vhodného zobrazení a vstupu zpracovávaných matic.

15.  Vytvořte program pro nácvik Morseovy abecedy s vhodným rozhraním. Lze též realizovat jako konvertor zadaného textu na Morseovku.

16.  Vytvořte aplikaci Adresar pro uchování adres a dalších kontaktů.

17.  Vytvořte aplikaci pro evidenci zaměstnanců - zaměstnanecké číslo, jméno, příjmení, vazba na objekty třídy dítě - tj. evidence počtu dětí zaměstnance a jejich jména atp. Opět vytvořte potřebné třídy a navrhněte vhodnou strukturu.

18.  Vytvořte aplikaci pokladní deník - evidence zákazníků, nákupů a vkladů/výběrů z pokladny.

19.  Dále můžete tvořit obdoby uvedených aplikací, možné jsou i jednoduché hry a hříčky - hádání čísel, Hadi, apod.