Klíčová slova



disruptivní inovace Inovace vycházející z toho, že technologický pokrok postupuje rychleji než absorpční schopnost trhu; zaměřuje se na vytvoření nových trhů nebo uspokojení méně náročných zákazníků. Díky technologickému vývoji časem přetne linii absorpční schopnosti hlavních trhů a vytlačí tradiční dodavatele zaměřené na udržitelnou (sustainable) inovaci.
inovace Zavedení nového nebo zdokonaleného produktu (výrobku nebo služby), procesu, marketingového nebo organizačního přístupu.
otevřená inovace Strategie založená na prostupnosti vnějšího rozhraní organizace - jsou přijímány inovační podněty z vnějšího prosdtředí a naopak, podněty vzniklé vlastní činností organizace, pro které nemá uplatnění, jsou komercionalizovány mimo organizacvi (často vytvořením spin-off firmy)
přírůstková inovace Zlepšení stávajícího produktu, procesu apod. - dělat lépe to, co již děláme
radikální inovace Vytvoření něčeho zcela nového, co dříve neexistovalo; riskatní, ale v případě úspěchu vysoce zisková