Simulace rozpoznávacího konečného automatu

V této aplikaci si můžete vyzkoušet simulaci činnosti konečného automatu, který nad abecedou {0, 1} akceptuje řetězce, jež obsahují podřetězec 01001 a zárověň nekončí­ na 11.


Ovládání­:


Pomocí tlačí­tek 1 a 0 nebo pomocí­ klávesnice klávesami 0 a 1 uživatel zadává vstupní řetězec.


Aktuální­ stav automatu je průběžně zvýrazňován oranžovou barvou. To, zda je zadaný řetězec akceptován, nebo zamí­tnut, indikuje barva symbolu žárovky (akceptován = zelená, zamítnut = červená).

K zadávání­ nového řetězce lze přejí­t tlačí­tkem Restart (klávesou "r"). Pro ulehčení­ řešení situace, kdy se uživatel zmýlí­ v zadání­ vstupní­ho symbolu, je implementována funkce Krok zpět (tlačí­tko Zpět nebo klávesa "b").

Smyslem této funkce je ulehčit uživateli v tom, že nemusí­ po restartu opakovaně zadávat celý vstupní­ řetězec. Konečný automat sám o sobě se k již zpracované části vstupní­ho řetězce vracet nemůže !

Veškerá informace o již zpracované části vstupního řetězce je reprezentována aktuálním stavem automatu
, automat tedy nemá k dispozici úplnou historii přechodů tak, jak je prezentována v okně Historie.

A B C E F G D S 0 1 0 0 1 1 0 1 0 0 1 1 0 1 0 1

Vstupní­ řetězec:

0 1 Zpět Restart