Přehled vzdělání |
|
---|---|
2000 – 2005 | doktorské studium pedagogiky PedF UK Praha, téma disertační práce "Role pedagoga v distančním vzdělávání" |
2000 – 2001 | kurs pro pracovníky distančního vzdčlávání – NCDiV CSVŠ Praha |
1999 – 2000 | kurs "Vybrané otázky VŠ pedagogiky" – Ústav výzkumu a rozvoje školství – PF UK Praha |
1999 | stáž "Concevoir les dispositifs ouverts et à distance" – CNED, Francie |
1994 – 1998 | Pedagogická fakulta ZČU Plzeň – obor učitelství pro 2. stupeň ZŠ, aprobace Fj – Hv |
Přehled zaměstnání |
|
od r. 2002 | mateřská dovolená |
od r. 2000 | Ústav celoživotního vzdělávání ZČU (metodik) |
1998 – 2001 | Katedra ruského a francouzského jazyka FPE ZČU (asistentka) |
1998 – 2001 | 10. ZŠ Plzeň (učitelka francouzského jazyka) |
1998 – 1999 | Církevní gymnázium Plzeň (učitelka dějin hudby ve francouzštině) |
1997 – 1998 | 10. ZŠ (učitelka hudební výchovy) |
1994 – 1998 | Soukromá hudební škola (učitelka hry na flétnu) |
Odborné zkušenosti |
|
---|---|
• | Aktivní účast na projektu TEMPUS (JEP 12329 - Multimedia workplace, piloting use of multimedia). Spolupráce s francouzským informatikem na vytváření portálu pro další vzdělávání učitelů francouzského jazyka, návštěva center distančního vzdělávání a odborných pracovišť na univerzitách v Lyonu, Montpellier a Le Mans. |
• | Získání stipendia francouzské vlády pro účast na stáži v Národním centru distančního vzdělávání (CNED) ve Francii. Proškolení na organizování kursů distančního vzdělávání a využití nových technologií a zajišťování tutorátu. |
• | Účast na projektu dalšího vzdělávání učitelů francouzštiny distanční formou organizovaném Centrem otevřeného a distančního vzdělávání Palackého univerzity v Olomouci – koncepce kursu. |
• | Vývoj databáze vysokoškolských oddělení francouzského jazyka Gallica - metodika, organizace a překlad. |
• | Účast na projektu Využití ICT v práci učitele – transformační a rozvojový projekt MŠMT 32/03 – vytvoření kursu Úvod do distančního vzdělávání. |
• | Účast na rozšíření projektu Net-Trainers pro Českou Republiku – vytvoření národního profilu absolventa kursu, metodická a tutorská činnost. |
Publikační činnost | |
---|---|
• | ROHLÍKOVÁ, L. E-learning – současné trendy v přípravě vysokoškolských učitelů. In KVĚTOŇ, K. (Ed.) Trendy v e-learningu. Elektronický sborník příspěvků z konference BELCOM’05, Praha: ČVUT, 2005. |
• | ROHLÍKOVÁ, L.; BOBÁK, R.; BUŠÍNOVÁ, H.; aj. Vysokoškolský učitel a virtuální komunikace. In Alternativní metody výuky: sborník příspěvků. Praha: UK, 2005. |
• | ROHLÍKOVÁ, L.; ZLÁMALOVÁ H. Role vysokoškolského učitele v distanční a kombinované formě studia a e-learningu. Závěrečná zpráva celostátního výzkumu. Praha: CSVŠ, 2005 (v tisku). |
• | ROHLÍKOVÁ, L. Kvalita v e-learningu aneb na co má studující právo? [online] Učitelské listy: web o změnách ve vzdělávání. Agentura STROM, 2005. |
• | ROHLÍKOVÁ, L. E-learning a příprava učitelů. [online] Učitelské listy: web o změnách ve vzdělávání. Agentura STROM, 2005. |
• | ROHLÍKOVÁ, L. On-line kurz Úvod do distančního vzdělávání. In Sborník příspěvků ze semináře a soutěže eLearning 2004, Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. |
• | ROHLÍKOVÁ, L. Úvod do distančního vzdělávání. Distanční text pro e-learningový kurs. ZČU Plzeň 2003 |
• | ROHLÍKOVÁ, L. Distanční vzdělávání na VŠ a nové role pedagogů. In: 3. mezinárodní konference Telekomunikace ve vzdělávání (TET 2001). Sborník příspěvků. NVF Praha 2001 |
• | ROHLÍKOVÁ, L. Počítač a učitel francouzštiny. In: Cizí jazyky VI: Sborník KRF, ZČU Plzeň 2000 |
• | VERDOL, J. Correspondence facile. Paris, Hachette Livre 1997. Překlad a adaptace: Snadná korespondence ve francouzštině, Fraus 2000 |
• | ROHLÍKOVÁ, L. Vybraná lingvistická terminologie pro výuku francouzštiny. Skripta, ZČU Plzeň 1999 |