ARIS

[Úvod]
[Procesy]
[Průběžné zlepšování]
[Reengineering]
[Metodika ARIS]
[Druhy úrovní]
[Základní pohledy]
[Druhy metod modelování]
[Spuštění ARISu]
[Organizační pohled]
[Funkční pohled]
[Datový pohled]
[Pohled produktů a služeb]
[Procesní pohled]
[Aplikace Moodle]
[Závěr]
[Použitá literatura]
[Přílohy]

2. Charakteristika procesů a ARISu

2.1 Procesy

            Procesem se obecně rozumí činnost nebo soubor činností, které slouží k přeměně vstupů na výstupy. K úplné definici procesu je tak třeba znát samotný průběh procesu, tak i jeho zdroj a výsledek. Jednotlivý proces lze dále dělit na skupinu podřazených procesů, popřípadě ho lze zahrnout do části nadřízeného procesu. Hovoříme pak například o skupině procesů, samotném procesu, subprocesu nebo činnosti. Důležitou součástí procesu bývá také zpětná vazba, která může avizovat úspěšné a správné proběhnutí procesu.

            Díky neustálému růstu konkurence firem na trhu  se stává otázka zlepšování procesů v podnicích důležitou potřebou. Zákazníci, kteří se dostávají do role pána, chtějí často stále lepší a výkonnější výrobky či služby, na což podniky musí reagovat neustálým zdokonalováním interních procesů. V případě nespokojenosti zákazníka je reálná hrozba přechodu zákazníka ke konkurenci. Ve snaze zabránit této nepříjemné situaci se podniky snaží o zlepšení procesů v podniku, čehož lze dosáhnout dvěma základními postupy:

-         Průběžné zlepšování

-         Metoda reengineeringu

 

 
BuiltWithNOF