Měření vlastností prostředí

 

 

Návod pro praktické měření a studium tohoto tématu

 Soubor praktické části  / Soubor teoretických znalostí

Soubor praktické části - hluk a akustický tlak  / Soubor teoretických znalostí - hluk a akustický tlak

 

Úvod: Seznámení se s principem výroby el. energie a měření energetických parametrů fotovoltaického panelu.

          Seznámení se s různými snímači a způsoby měření neelektrických veličin charakterizující pracovní prostředí.

 

 

         

1)      Seznamte se s použitými součástkami, měřidly a přístroji.

 

2)      Změřte a nakreslete voltampérovou charakteristiku fotovoltaického (FV) článku,

a.      nakreslete blokové schéma měření,

b.      proveďte měření napětí na FV článku pro různé možnosti osvětlení,

c.      zjistěte polohu největšího zisku el. energie,

d.      proveďte měření závislosti U,I = f(RZ) FV článku,

e.      nakreslete grafy závislostí z bodu d,

f.       určete a nakreslete výkonovou charakteristiku FV článku,

g.       proveďte zhodnocení výsledků měření.

 

3)      Zjistěte velikost výstupního napětí na IR závoře při různých provozních stavech (tma-světlo-překážka)

 

4)      Seznamte se s měřením intenzity osvětlení, hluku a vlhkosti vzduchu

 

5)      Výsledky měření, včetně použitých přístrojů, součástek a měřidel zpracujte do zprávy

         a odevzdejte při nejbližším cvičení

 

6)      Závěrečné hodnocení a doplnění novinek (www, časopisy, apod.)

 

 

 

 

Poděkování:  Investice do rozvoje vzdělávání. Tento výukový text je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/28.0206  „Inovace výuky podpořená praxí“.

 

 

         Zpět na hlavní stránku   ׀   Zpět na seznam praktických cvičení   ׀   Seznámení s měřeným objektem, přístroji, snímači a zařízením

 

 

 

 

      Katedra konstruování strojů - JF - Předmět Měřící Technika (KKS/MT)
Copyright © 2014   ZČU v Plzni - Fakulta strojní, Katedra konstruování strojů. Všechna práva vyhrazena.
Poslední aktualizace: 12. 06. 2014