6. cvičení

  • Kreslení v Pythonu

Python: kreslení s Turtle Graphics

Na dnešním cvičení si ukážeme, jak v Pythonu kreslit. Vytvoř si v IDE Thonny soubor ZPD1t06turtle.py a přepiš do něj zdrojový kód níže. 

Zdrojový kód: Želva leze po schodech


Vygenerovaný text


Samostatná práce

1) Napište program, který vykreslý čtverec.

2) Napište program, který vykreslý čtverec.

Zdrojový kód: Želva v cyklech

Vyzkoušejte si následující kus zdrojového kódu.

Vytvoř v IDE Thonny nový soubor, ulož ho na "Plochu" pod jménem PPA1t06for.py


Výstup



Zdrojový kód: Želva a květina


Výstup


Pro zajímavost

Pojďme vykreslit třeba hrad. Zdrojový kód naleznete zde

Samostatná práce

1) Napište program, který vykreslí rovnostraný trojúhelník.

2) Napište program, který vykreslí dům.

Studijní materiály

Heineman G., Pollice G., Selkow S., Algorithms in a Nutshell , O'Reilly, USA 2008

Lutz, Mark, Learning Python , Sebastopol : O'Reilly 2009

Pilgrim, Mark, Ponořme se do Python(u) 3 , Edice CZ.NIC 2010

Beazley, David M.; Jones, Brian K., Python cookbook , Sebastopol : O'Reilly 2013

Summerfield, Mark, Python 3 : výukový kurz , Brno : Computer Press 2010

Pokud se zajímáte o Python více napište mi na email níže :)

Něco málo o mě

Jsem správcem neuroinformatické laboratoře na Západočeské univerzitě na Katedře informatiky a inženýrství. V rámci ZČU jsem pracoval na několika projektech (sémantický web v EEG / ERP portálu, OEN ontologie, vývojová koordinační porucha u dětí, kontrola pozornosti řidiče, analýza EEG u myší, asistenční systém řízený mozkovými vlnami pro osoby se sníženou pohyblivostí, BodyInNumbers).

Kontakt

Ing. Petr Brůha
Technická 8,
Plzeň, 30100, Česká republika
E: pbruha@kiv.zcu.cz
P: +420 377 63 2412
M: UN 324

Konzultační hodiny

Budova FAV, sekce NTIS, kancelář UN324

St: 13:00-13:55

Pá: 10:00-11:00